TiDak Ade ManuSia Yng SempUrNa Di PerSinggahan Ini..

~~YA ALLAH jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu~~

31 Mei 2010

~~For ResT oF MY Life~~

salam puisi..^_^

For rest Of my Life...laguu nih bile 1st time dgrr pehh..tetarik terus..laguu nihh..bestt..dgrr pun layan jerk...sampaii berangan2 indahnya kalau ade seorang insan bernama lelaki bagii lagu nih dkat den dgn penuh ikhlas hatinya..huahuahuahua...berangan kuat...hihih...insan itu ialah bakal suamiku...huhuhuh...(tapi entah sapelahkan...jodoh pertemuan ajal maut ALLAH yang tentukan..)ehhh3..dah cukup2...hihih...meh kite tgk lirik dia pastu kite layan laguu..meh...^_^ let enjoy......

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..


29 Mei 2010

My Fren Wedding..^_^

salam puisi..^_^

haii semua...today adalah harii yang bermakne buat sahabatku didie..kawan masa skolah teknik dulu..melangsungkan perkahwinannya...dgn kapt farid..fuuuiyoohhhh..laki dia kapten tu..kawin lalu bawah pedang..huhuh...thnkss to aris nur irma n her hubby sudii amik den kat umah..lau x,xdok den pegii umah ekau didie...huhuh...sempatlah td joke dgn aris..

faz : hahaha..nantii ko kawin lalu bawah ape..??

aris:sengeh jerk...huhuh

faz: lalu bawah parang kot...huhuh..xdelah joke jerk..asalkan..semua ok..insyaallah bahagia rumahtangga..

sempatlah borak dgn aris,membe msa teknik yang dah xjumpe 5thn..uitt..lame tu...aku berborak dgn dia..senang lau kawin nanti dah ade keje tetp then aris cakp zaman skang nih kawin cerai,kawin cerai...aku cakplah..lau semua dah ade..sentiasa igt pada ALLAH,insyaallah bahgia rumahtangga...pastu aku cakplah..bile kite berkawin cinta bertukar menjadi tanggungjawb..tu pandangan aku..cinta tetap cinta..tapi bile seseorang tu dah berkahwin bertukarlah ia kepada tanggungjawab kepada rumahtangga..suami adalah nakhoda rumahtangga..membimbing isterii dan anak2 kejalan yang diredhaii ALLAH..isteri pula membantu suami..susah senang idup rumahtangga bersama..

huhuh...dah mula dah kengkwan aku kawin...huhuh..22thn??dah jadii isteri orang??huhuh..then td mak pegilah 3,4 buah rumah arini...mak cakp..orang dah dtg umah kite..kenelah kite pegi..tahniah kepada mereka..pada aku,aku ade misi dan visi yang perlu aku selesaikan dulu..insyaallah..nak kawin nih pada aku..kene bersedia dari segii rohani dan jasmani..byk persediaan yang perlu dibuat sebelum melangkah ke alam rumahtangga..aku???huhuhu..totally belum bersedia lagii..ahakss...ok2 cukup2...hihih..

ok,dari ape yang den tau..kenelah prepare dari segi agama,pekerjaan tetap..senang cite bile semua dah bersedia..ape lagii jalan daaaa....hihihi...

oklah..malas nak cite panjg..hikhikhik..(padahal dah xde idea dah)hihihi..oklah meh kite tgk picture meh...hihihi....daaaaaaa.......see u next time...^_^










25 Mei 2010

Anda Telah Sedia untuk Bercouple Jika..

Salam dariku..^_^

wink2..nih antara topik yang menarik dan tertarik..bila aku membaca..cuba tgk diri kalian tapii dalam pada msa yang sma aku lihat diriku ni telah bersediakah?? toin..toin..toin..meh kite tgk meh...^_^

#Anda telah sedia untuk bercouple jika..
Niat anda memang untuk berkahwin dengan 'si dia' demi menjaga agama dan akhlak agar sentiasa terpilhara.

Sebaliknya anda belum bersedia untuk bercouple jika..
Niat anda hanya untuk suka-suka atau ingin beseronok-seronok demi melayani kehendak nafsu dan perasaan semata-semata.

#Anda telah sedia untuk bercouple jika..
Sudah 'lepas' ilmu fardhu Ain dan mempunyai tahap pencapaian akademik yang baik dalam pengajian anda atau sebaik-baiknya sudah mempunyai pekerjaan yang tetap.

Sebaliknya anda belum bersedia untuk bercouple jika..
Masih kandas ilmu fardhu Ain.Mengaji Quran pun lintang-pukang dan punya masalah besar dalam pelajaran atau anda penganggur yang masih tercapai-cari pekerjaan..

#Anda telah sedia untuk bercouple jika..
Sudah punya kekuatan dan ketahanan diri untuk tidak terlibat dengan perkara-perkara yang diharamkan oleh agama seperti berdua-duaan di tempat yang sunyi,berpegangan tangan dan melakukan tindakan-tindakan yang membawa kepada ' muqaddimah' zina.

Sebaliknya anda belum bersedia untuk bercouple jika..
Masih sukar mengawal nafsu dan tidak punya keyakinan untuk menahan diri daripada melakukan perbuatan-perbuatan negatif seperti berpegangan tangan,menyentuh dan dot-dot.

#Anda telah sedia untuk bercouple jika..
Sudah istiqamah menjaga solat lima waktu,berpuasa di bulan ramadan dan sedang berusaha sedaya upaya menjadi muslim dalam ertikata yang sebenar.

Sebaliknya anda belum bersedia untuk bercouple jika..
Mengucap dua kalimah syahadah pun belum fasih,solat jarang-jarang,puasa kadang-kadang..aduhai!


petikan dari : Buku Tentang Cinta



Anda belum matang sekiranya..

salam..dariku..^_^

sedikit sebyk apa yangku baca tertarik dengan topik ini..

Anda belum matang sekiranya...:

(1) MENGHABISKAN nilai kad telefon pra-bayar untuk berbual dengan "kekasih" sedangkan wang membelinya daripada kiriman ibu bapa anda..

(2) RELA menunggu berjam-jam,dalam hujan pula untuk melihat gadis yang anda "cintai" melintas jalan sedangkan anda solat secara ekpress (kurang 2 minit untuk 4 rakaat) atau tidak solat langsung!!!

(3) MEMARAHI bahkan snggup menampar adik anda yang tersilap cakap sebaliknya mampu tersenyum sekalipun dimaki hamun atau dihina oleh wanita yang anda minati.

(4) SANGGUP membaca novel cinta yang beratus-ratus muka surat dalam tempoh satu hari,padahal tidak pernah membaca AL-QURAN walaupun satu muka surat setahun!

(5) ASYIK terkenang wajah kekasih yang baru seminit berpisah dengannya tetapi tidak terkenang wajah ibu yang telah berbulan-bulan tidak anda temui.

(6) SUSAH hati jika tidak menerima surat, e-mail atau SMS daripada orang yang anda cintai sebaliknya anda tahu bahawa anda sendiri sudah lama tidak mengirimkan berita,menelifon atau memberi SMS kepada bapa anda di kampung.

(7) Memakai pakaian yang sehabis cantik untuk berdating dengan kekasih sebaliknya hanya memakai senglet atau tidak berbaju langsung ketika solat.

(8) LEBIH byk mengucapkan kalimah ' I LOVE U ' berbanding kalimah zikir seperti :Subahanallah,Alhamdulillah dan Allah hu Akhbar!


Petikan dari : Buku Tentang Cinta-Pahrol mohd juoi

22 Mei 2010

NoMBOR Yg ANda DaiL tiADA dalaM peRkhidMatan..

salam puisi...hihih...nape den tulis status mcm tu..??? nih nak sharelah nih..dah tertonggeng den gelak dgn kakak den...bagaii nak pecah perot..ade ke patut..orang yang kitaorang xkenall sedapp molot entam akk den..kata itu ini..ape lagii..kitaorang dok pakat nyindir2lah...ape lagii..xkenal sedap molot dia jerk cakap...tup2..last dia senyapp..malu sendrii..harapp muke jerk cantik tapii molot LONGKANG...kepada orang berkenaan or sesiape pun...lau nak add orang tu tgk2lah dulu..lau nak cakap orang baik2 xper gak..nih tetibe entam orang..nih cite dekat FB punye hal..FB nh bahaya OOO....panas tu ayatt dia...kesimpulannya...majulah SUKAN tuk NEGARA..ahahaha..iklan jap...

ape-ape pun kite layan lagu nih dulu...choww...^_^

TerGeRak KaKi MElangKah..dgn harapaN...

haii..arini kua umah pukul 9.00pagi nak pegii Foto Miami..dengan harapan dapat beli Sony Mp3..koz dalam advertised 10 customers akan dapat belii dengan harga rm99..tapi malangnya..dah abis darii 1st day lagii dah...sadeyy hati..tapii..lain yang nak beli lain yang di belii..hihihi..memandangkan xde backup tok laptop jadi terbelilah external hardisk..my sis belii kamera digital kamera NIKON COOLPIX S220=rm399



enternal hardisk 500GB=rm215


NIKON COOLPIX S220 with free gift..(byk jugak dapat..hihih)

next distination lepas rase kecewa coz xdapat mp3 , pegii summit betol kan my psp yang xleh main game..last cina to bilang.." lu kene upadate firmware baru maa..senang sikit.." kopak duit aku rm10..hihih(berkire skit coz lum gaji)tapi apa mau buat..then dah alang2 ade dkat ctu,lame xde game baru aku pun belilah game FIFA WORLD CUP 2010..(xpenah main pun game bola tapii bedal jerk..hihih)


my new psp game..^_^

Kire hari ni aku berjalan jelah..huhuh..pastu krete yang byk berjasa pada my sis n me(tumpang dua kaki)terpakse masuk klinik jap..buat medical check-up..yelah kang xpasal2 tgh jalan brentii...naaayaaaa OOOO...huhuh..then lepas tu tekak pun haus pe lagii pekena cendol depan masjid..nyum..lega tekak..balik mengecas kan diri tuk keperluan seterusnya..see u next time...daaa...^_^


klik1 dgn kamera baru..wink2..


klik2 lunch time..


lunch time...nyum2..


menggodek game baru..huhuhu


kesesakkan seketika..(byk pulok kete)


menantii penuh kesabaran..

21 Mei 2010

Terbuke piNtU hatiiku..


setelah sekian lame rasenye aku biarkan jerk blog nih...skang nih baru terbuke pintu hatiku nak berblog semula..dan senang cite bg tantik(cantik) lah blog nih...dan add kawan2..biaselah budak baru belajar nak ade blog..^_^

wekend nih...22 mei 2010...hahaha.. plan mau pegii pj jalan tandang with my sister...mau belii mp3..sangap giler aritu balik kg naik bus xde dgr ape2..pehh bosann sehh....jadiii mau jadii yang 10 terawal lah dekat saner..nak belii mp3 rm99 tuuuuuuu.....standard price dekat sony rm159..hihihihih.........chowww bete...hihihi