TiDak Ade ManuSia Yng SempUrNa Di PerSinggahan Ini..

~~YA ALLAH jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu~~

22 Oktober 2010

Try To Be StRong..WithOUt U...

SaLaM PuisI DariKU....

RaSe Lame dah jaRiku iNI tIdak Mengatur Rentaknye Disini...SabaN haRi aku Rindu Tuk SinggAh DisiNi...taPI aku tidaK bekeSemptan dan Tidak daPat membeRii Ruang pada jAriku MEngatur LangkaHnye..keraNa aku DihuJani keSibuKkan..byK Yng perlu aku lakuKan...hope Sume saHabat-saHabatKU..sihat sejahtera DisamPIng Orang tersayaNg....

SaBan Harii Ade Sahaja CeritA tenTang KeHiduPan yNg bOleh DiJaDikan PengaJaRan Dan YaNg Tidak BoleH...INdAh SUnGGUh cIPtaAn AllAh..DIJadiKan MaNusIa BerPasaNg PaSaNgan..Ade Yng DiperMaiNkan Cinta, ade Yang MendaPat Cinta..,aDe Yang DitinggaLkan KeKasih..BermacaM-MaCaM raGam...taPi TIaP harI aKU cuBe MenCarI cInta ILaHi..CuBe MenCarI SiaPa DiriKU..MeNcAri SeSeoRaNg Yang MenCIntaIku KerAna DIA..huhuh...BuKan MUdah Tu...Aku PerCaya..Ia aKan DatNg SenDrii tanPa diCari...CumE KitE peRlU usaHa...:-)
cHeewAh..Bermadah pUjangGa DiPagi YaNg HenIng Ni.....

TiaP iNsaN ingiN menYanyanGi daN disaYangi...BIle KIte Syang OraNg IkhlAs KeRaNa AllaH..INsyaAllah Allah Yang HadirKan seSeOrng YaNG SayNg KITe KerANa aLLah..BeTuLLah Ape YaNg SeLaMa INi Aku DiliHat..JangaN terLaLu meNYaYaNgi SebeLUm BerKaHwin..KerANa Bile DiLukai..TidAklah TerASa Sgt..taPI pada Yng berJaya TerusKan Cinta HInggA keJinjaNg PeLamiN..taHNiah bUat KOrang...:-) aKU dOaKan SeMOga BAhaGia HinggA ke syURga...SeMaiKan Cinta SetIap Hari bUat PAsaNgaN kOrang...
huhuhu..aPe aku MelalUt Nih...
DaH2...



SaHaBat...???? Yang SebeNArnYa aku Nak CeRita....
KadaNG seseTengah Tu Amik SImPLe jerk TeNtang PerSahabaTan..memaNg BeNar..KaWan MUDah DIcaRi...taPI soRang saHabat SukaR dicari...SUsaH,SeNang,Sakit,SiHat...MaKAn SePInggan..tIdo SebaNtal....KONgSi MaSaLah..sUKar tuk DicaRi....tApi BILe KIte Dah JUmpe..Hargailah Ia...Betul Lah..kaTa pUJanggA Yang Sume OranG tahu...TIAP PERTEMUAN MESTI ADA PERPISAHAN..itulah LUmraH kehiDupaN...RInDU PAda SahaBatKU.....SOranG InsaN YaNg BanyaK MEngaJarKu erTi KehiDuPan..dan tidak boleh aku lupekan sampaii mati...sentiasa igtkan aku pasal SOLAT,JANGAN LAKUKAN PERKARA YANG TIDAK BAIK...betullah orang kata..disamping kite berkawan terapkan nilai-nilai baik pada kawan kita itu....itu yang cuba aku lakukan sekarang..LebIh meNGharGai InSaN...Aku AMat TeraSa BiLe kaMI tePakse BerJauhaN...KeraNa akU perLUkan teRUskan PerJUangaNku...meNgejar CIta2ku...TaPI WalaPUn JaUh..Dia XperNah PUtuS2 BerIkan aKU seMangat...RinDu PAda SahabatKU Itu..yeLah SabaN hAri BerSaMa..MaKaN..GadUh..SaKIt WeeKenD ADe SahAja AktViti Yang Nak DilaKUkan BeRsaMa...MeLePak,TgK wYang,Window ShoopIng..MerAYap....huhuh..TapI seMUa tu Xlagi dah..Bile Dah Jauh....KerNa MASing-MaSing Ade kEhIDuPan MASing2.....Aku RInduKan SahBatkU Itu.....:-( RinDu tIMe2 Dulu...BukU berTajUk AKU,DIA,KAMU PemBeRianNya KePaDaKu SentIase MengIngatKan DIa PadakU...Hargailah SahaBat Kite seBelUm Kite KeHilaNganNya....BILe Dia JauH...aKU cUbe MenJaDi Kuat..MeNJadI DiriKu..BeRdIKaRi..taNpaNya...SoRaNg INsaN Yng SaBaN HaRi MeMbeRiku NaSiHat,ingatkan diriku menjaga kesihatan,ingatkan diriku jangan sekali-kalii lupakan 5 WAKTU....Dia TidaK PerNah JeMU MeNGaJarKu erti KehidUPan...Sukar uNtK MeNcaRI sOraNG saHabat seBegitu...JIKa Kau MeMbaCa NUkILaN Ini..aKU nak KaU tahu ShabatKU...Aku meRInduiMu..SeKaraNg..aKu CuBe BeLajar LEbIH MeNGhargaII InsaN YanG YaNg CaRe DaN sayaNGi akU..SeRta YaNg aKU sYaNg...taPi terKadaNg..KIte tIDak DaPat aPe YaNg diHaraPkaN..JaDi BeLaJarlah LebIH MengHargaI.....

'' sahabatku...
jika hari ini diriku terlalu gembira,
sedarkan diriku dengan amaran-amaran ALLAH.

Jika diriku bersedih tanpa kata,
pujuklah diriku dengan talbiah pencipta,

jika diriku lemah tidak berdaya,
ingatlah diriku dengan kehebatan syurga.

JIka antara Kita ade tembok memisah,
ajaklah diriku meleraikannya segera.

jika pernah hatimu terluka,luahkanlah agar diriku berubah,
Dan jika esok ku terlena tanpa terjaga,
iringlah lenaku dengan kalungan doa.
BERjanjilah sahabatku,
UKHWAH kite untuk selamanya.....'''



''disamping kite berkawan terapkan nilai-nilai baik pada kawan kita itu...''

0 comments:

Catat Ulasan